2007
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Friederike Hamann, Moritz Hirsch, Ronald Martins
Lichtinstallation 2007

„heimkommen coming out [oder] coming home“


Pavillon, Rathausplatz Sindelfingen
Das Projekt schreibt die 2001 begonnenen Episoden fort.

 
Pavillon

Dr. Dieter Zetsche: "The Group name 'Daimler' clearly indicates that we are writing a new chapter of our history, while at the same time continuing our tradition as the inventor of the automobile. We're combining our proud origins and a bright future — honouring our long tradition and harnessing our pioneering spirit. The name Daimler is an expression of this dual identity."

Mercedes-Benz Posts Best October Sales Figures in Its History -
Daimler posts Group EBIT of € 1.9 billion in third quarter of 2007. Net loss of €1,533 million (Q3 2006: net profit of €868 million), thereof minus €2.6 billion from the Chrysler transaction. Revenues up by 6% to €25.7 billion. EBIT of at least €8.5 billion anticipated for full-year 2007 (FY 2006: €5.0 billion).
(Mitteilung der Daimler AG, Okt. 2007)

Der Aufbau einer Welt AG mündet in: Zurück in die Zukunft.

video

„ART IS NOT A METAPHOR UPON THE RELATIONSHIP OF
HUMAN BEINGS TO OBJECTS & OBJECTS TO OBJECTS IN
RELATION TO HUMAN BEINGS BUT A REPRESENTATION OF
AN EMPIRICAL EXISTING FACT.“ (Lawrence Weiner)


Der Pavillon der Stadt Sindelfingen wird zur Farbmischkammer.
Aus dem fotografischen Dunkelkammerverfahren abgeleitet,
transformiert er das Bild der Stadt in Farbinformationen.
Der Pavillon wird zum Echtzeitnegativ der Stadt und befragt das
Umfeld, analysiert die Beziehung zwischen Objekt und Objekt
im Außenraum und setzt sie in Beziehung zum Menschen,
der die Veränderungen der Umgebung hervorruft oder gestaltet.
Der Betrachter wird Teil des Belichtungsprozesses und der
Pavillon zum leuchtenden Objekt „globaler Information“.