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Dr. Dieter Zetsche: "The Group name 'Daimler' clearly
indicates that we are writing a new chapter of our history, while at the
same time continuing our tradition as the inventor of the automobile. We're
combining our proud origins and a bright future — honouring our long
tradition and harnessing our pioneering spirit. The name Daimler is
an expression of this dual identity."
Mercedes-Benz Posts Best October Sales Figures in Its History -
Daimler posts Group EBIT of € 1.9 billion in third quarter
of 2007. Net loss of €1,533 million (Q3 2006:
net profit of €868 million), thereof minus €2.6 billion from the
Chrysler transaction. Revenues up by 6% to €25.7 billion.
EBIT of at least €8.5 billion anticipated for full-year 2007 (FY 2006: €5.0
billion).
(Mitteilung der Daimler AG, Okt. 2007)
Der Aufbau einer Welt
AG mündet in: Zurück
in die Zukunft.
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„ART
IS NOT A METAPHOR UPON THE RELATIONSHIP OF
HUMAN BEINGS TO OBJECTS & OBJECTS TO OBJECTS IN
RELATION TO HUMAN BEINGS BUT A REPRESENTATION OF
AN EMPIRICAL EXISTING FACT.“ (Lawrence Weiner)
Der Pavillon der Stadt Sindelfingen wird zur Farbmischkammer.
Aus dem fotografischen Dunkelkammerverfahren abgeleitet,
transformiert er das Bild der Stadt in Farbinformationen.
Der Pavillon wird zum Echtzeitnegativ der Stadt und befragt das
Umfeld, analysiert die Beziehung zwischen Objekt und Objekt
im Außenraum und setzt sie in Beziehung zum Menschen,
der die Veränderungen der Umgebung hervorruft oder gestaltet.
Der Betrachter wird Teil des Belichtungsprozesses und der
Pavillon zum leuchtenden Objekt „globaler Information“.
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